Ξαναδιαβάζοντας, για προφανείς λόγους, τις 10 τεχνικές χειραγώγησης της
κοινής γνώμης του διαπρεπούς γλωσσολόγου Noam Chomsky, συνειδητοποιώ την
εφαρμογή τους, μία προς μία, από το πολιτικό μας σύστημα, ιδιαίτερα
τώρα που τίποτα δεν...
είναι όπως φαίνεται και που όλα μπορούν να συμβούν νόσο παράλογα, ανήθικα ή βάρβαρα κι αν είναι. Προεκλογικά, είναι εξαιρετικά χρήσιμο το να έχουμε το πολύτιμο αυτό εργαλείο στο μυαλό μας.
1. Η τεχνική της διασκέδασης : αντί να μιλάμε για ανεργία, κοινωνική εξαθλίωση, αναρωτιόμαστε αν πάμε σε εκλογές 29/04 ή 06/05.
2. Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων και στη συνέχεια παροχής των λύσεων : δημιουργούν οικονομική κρίση, δεν παίρνουν εγκαίρως μέτρα και καταλήγοντας στο ΔΝΤ μας λένε ότι αυτό είναι ευτυχία.
3. Η τεχνική της υποβάθμισης : τα πάντα εφαρμόζονται σταδιακά, κόβουν μισθούς, συντάξεις, απολύουν από το Δημόσιο, με δόσεις, ελέγχοντας τις αντιδράσεις.
4.Η στρατηγική της αναβολής : τα μέτρα είναι οδυνηρά, αλλά αναγκαία, μας τα παρουσιάζουν τώρα, τα εφαρμόζουν λίγο αργότερα.
5.Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σα να είναι μωρά παιδιά : όπως στις διαφημίσεις, η αφίσα του ΠΑΣΟΚ που μας ρωτά '' Γίνεται ;'' Δεν ξέρουν άραγε εκεί στο ΠΑΣΟΚ την απάντηση ;
6.Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική : '' χωρίς τα επώδυνα αυτά μέτρα θα χρεοκοπήσουμε, θα μας βγάλουν από το ευρώ ''
7.Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία : υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, ο αμόρφωτος χειραγωγείται πάντα ευκολότερα.
8.Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό στο να αρέσκεται στη μετριότητα : μοντέρνο είναι πάντα το φτηνιάρικο, το εύκολο, το ανόητο, ο πήχης πρέπει να μένει χαμηλά, στο χώμα, καλό παράδειγμα η φτήνια των ΜΜΕ 9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή : '' Μαζί τα φάγαμε '', άρα τσιμουδιά.
10.Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους : '' Εμείς που ξέρουμε θα σας σώσουμε, το Μνημόνιο είναι για το καλό σας ''. Μαρία Ψαράκη
είναι όπως φαίνεται και που όλα μπορούν να συμβούν νόσο παράλογα, ανήθικα ή βάρβαρα κι αν είναι. Προεκλογικά, είναι εξαιρετικά χρήσιμο το να έχουμε το πολύτιμο αυτό εργαλείο στο μυαλό μας.
1. Η τεχνική της διασκέδασης : αντί να μιλάμε για ανεργία, κοινωνική εξαθλίωση, αναρωτιόμαστε αν πάμε σε εκλογές 29/04 ή 06/05.
2. Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων και στη συνέχεια παροχής των λύσεων : δημιουργούν οικονομική κρίση, δεν παίρνουν εγκαίρως μέτρα και καταλήγοντας στο ΔΝΤ μας λένε ότι αυτό είναι ευτυχία.
3. Η τεχνική της υποβάθμισης : τα πάντα εφαρμόζονται σταδιακά, κόβουν μισθούς, συντάξεις, απολύουν από το Δημόσιο, με δόσεις, ελέγχοντας τις αντιδράσεις.
4.Η στρατηγική της αναβολής : τα μέτρα είναι οδυνηρά, αλλά αναγκαία, μας τα παρουσιάζουν τώρα, τα εφαρμόζουν λίγο αργότερα.
5.Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σα να είναι μωρά παιδιά : όπως στις διαφημίσεις, η αφίσα του ΠΑΣΟΚ που μας ρωτά '' Γίνεται ;'' Δεν ξέρουν άραγε εκεί στο ΠΑΣΟΚ την απάντηση ;
6.Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική : '' χωρίς τα επώδυνα αυτά μέτρα θα χρεοκοπήσουμε, θα μας βγάλουν από το ευρώ ''
7.Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία : υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, ο αμόρφωτος χειραγωγείται πάντα ευκολότερα.
8.Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό στο να αρέσκεται στη μετριότητα : μοντέρνο είναι πάντα το φτηνιάρικο, το εύκολο, το ανόητο, ο πήχης πρέπει να μένει χαμηλά, στο χώμα, καλό παράδειγμα η φτήνια των ΜΜΕ 9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή : '' Μαζί τα φάγαμε '', άρα τσιμουδιά.
10.Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους : '' Εμείς που ξέρουμε θα σας σώσουμε, το Μνημόνιο είναι για το καλό σας ''. Μαρία Ψαράκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου